,,נתינה מ(עצ)מנו לאחרים, יש בה להצמיח בנו פרי עץ החיים
ולהשביחנו מעץ השדה לעץ מניב”. ארזה מאור ניצן
מילים ונפלאות
מילים םילימ - סוד האותיות
כמה מופלאה ויפה השפה העברית. כמה עוצמה באותיות ובמילים.
א ח ר י ו ת איך היא מורכבת?:
א – בראש וראשונה אחריות כלפי עצמי (אני).
אח – אחריות כלפי סביבת השווים. אחים, חברים, קולגות.
אחר – אחריות כלפי כל מי ששונה ממני.
אחרי – אחריות כלפי כל מי שאני מחשיבה שהוא נמצא אחרי. לסביבת המוחלשים. ילדים, תלמידים.
אחריו – אחריות כלפי כל מי שאני מחשיבה שאני אחריו. לסביבת הסמכות (הורים, בוסים, מורים, מנהלים, מפקדים..)
ולאחר שאני מקפידה לנתב וליטול אחריות ביחס לכל הסובב אותי. ביחס למציאות חיי במלואה!
אז ורק אז! אני מגיעה ל- ״ת״ לתכליתה של אחריות. זה הרגע בו אחווה באמת את מהותה המלאה והשלמה של האחריות.
בדיוק כפי ש”אחריות” נכתבת: מ – א׳ עד ת׳ ומה שביניהם.. כלומר: אחריות כוללת בכל הממדים!
שירה
ממקדת ומקדמת מודעות עצמית
עד עולם / ארזה מאור ניצן
הדואט של שי וטל :
אוהב אותך! מבקש את ידך.
מעלינו חופת כוכבים לכבודך.
מבטיח! עד עולם אהיה בעדך.
יחד נסלול הדרכים בעולם.
נשאף לחיות באושר מושלם!
וגם אם נחווה אי אלו קשיים,
בנחת, נצלח אותם ביחד.
יד ביד נצעד בשביל החיים,
יחד נביא לעולם ילדים,
נעדור, נדשן ונשקה בשמחה
את אהבתינו.
עד עולם. עד עולם נהיה בעדינו.
את!!! את השי המופלא בחיי!
האחת שחלמתי בלי די,
לאחד את שבילך עם שבילי.
בך!!! בך בחרתי מכל הנשים,
להיות לצדך בחיים
ואתך להקים את בייתי.
אוהבת אותך! מבקשת ידך.
מעלינו חופת כוכבים לכבודך.
מבטיחה! עד עולם אהיה בעדך.
יחדיו נטפס על סולם חלומי.
נרקיע שחקים אתה ואני.
נדבר על הכול מעומק הלב,
נשתף זה את זה מבלי לפחד.
נהיה הכי קרובים בנשמה.
זה לזה נפרגן גם מרחב נשימה.
נעדור, נדשן ונשקה בשמחה
את אהבתינו.
עד עולם. עד עולם נהיה בעדינו.
אתה!!! אתה הטל המרווה את שדותיי!
האחד שחלמתי בלי די,
לאחד את שבילך עם שבילי.
בך!!! בך בחרתי מכל הגברים,
להיות לצדך בחיים
ואתך להקים את בייתי.
אז בואו נרים כוסית לחיים.
נרים לנו גבוה עד השמיים.
רשומות
הגיגים, תקשורים ומה שביניהם
חלק ראשון – פסיכי כמה שזה הגיוני! וירוס הקורונה – חידוש על פי הבנתי את סמלי הקבלה. כולל התאריכים המדויקים של השלבים מהגעתו ועד לצאתו בע”ה מן העולם.
פרשת נח מספרת על הבידוד המשפחתי הראשון בתנ״ך וכוללת את התאריכים המדויקים, השלבים והסיבות להגעת הוירוס לעולם. הפרשה מגלה בפנינו מהם השלבים הפיזיים והרוחניים שנעבור עד לצאתנו בבטחה מהבידוד האישי, הזוגי, המשפחתי, החברתי והעולמי.
על פי פרשת נח, הגיעה העת להחיל על העולם כולו סדר עולמי חדש. השיא יתקיים ב״ליל הסדר״ העולמי למען טיהור העולם הפיזי והרוחני.
למען השבת ערכי המשפחה תוך שימת דגש על כיבוד אם ואב.
*בשואה העולמית של וירוס הקורונה, חולי הקורונה ממוספרים. מלמד על תקופה בה האנשים מאבדים את זהותם האישית הייחודית ואציין במשנה זהירות שמזכיר במעט את כוונת מספור היהודים בשואה.
״פרשת נח״ – ( 30.102019 – 4.11.2019) על פי הפרשה בתאריך 11.11.19 הגיע הוירוס לעולם. בשונה מהתאריך 1.12.19 שצוין על ידי ארגון הבריאות העולמי. זה הגיוני מכיוון שב-1.12.19 סין דווחה שכבר קיימים לפחות 40 מקרים של חולים בנגיף.
בפרשה, השם מצווה את נח לסיים את בניית התיבה בתוך שבוע. כלומר, עד ה-11.11.19 שזהו תאריך תחילת המבול. הפירוש – זהו המועד בו הוירוס הגיע לעולם ואשר בו נח הצטווה להיכנס לבידוד עם בני משפחתו ועם החיות (אשתו, שלושת בניו ונשותיהם, זוגות זוגות מהחיות הטמאות ושביעיות זוגות מהחיות הטהורות, שביעיות זוגות מבעלי הכנף) זהו הבידוד המשפחתי הראשון המופיע בתנ״ך.
המבול – חולי הקורונה מדווחים על תחושת טביעה מכיוון שדרכי הנשימה והריאות שלהם מוצפים במים.
על פי הפרשה, תאריך תחילת המבול בארץ – בחודש השני בשבעה עשר יום לחודש למשך 40 יום ו- 40 לילה בסיומם התיבה נחה על הרי אררט. בחודש השביעי בשבעה עשר יום לחודש ( 17.7.)המים היו הלוך וחסור (הפירוש -נסיגה בהתפשטות הנגיף בעולם) עד החודש העשירי בעשירי ואחד לחודש (11.10) נראו ראשי ההרים. הפירוש – כל ראשי ונשיאי המדינות בעולם יחוו את המבול. ב-11.10.2020 (נח שלח את העורב ששמו המדעי – Corvus בדומה לשם המדעי של וירוס הקורונה – Coronaviruses על מנת ללמד את העולם כולו ערבות (עורב) הדדית.
(ואם בכל זאת להישמע קצת כמו באבא בובה.. כשמחברים את אותיות העורב יחד עם Corvus iona מגיעים לשם הוירוס במדויק Coronaviruses )
כעבור שבוע נח שלח את היונה ששבה לתיבה עם עלה של זית במקורה. הפירוש – ללמדינו בתקופת הבידוד לשוב אל מקורינו ולהעריך את הפשטות והדברים הקטנים (זית) בחיינו. פירוש ה״עלה״ = להתעלות פירוש ה״מקור״ לשוב למקור תרתי משמע. נח למד מהיונה ששבה עם עלה של זית שעדיין לא קלו המים מעל פני האדמה שהמים מכסים עדיין את גזעי העצים. ללמדינו שהמים עדיין גואים על פני האדמה פירוש- שטבע האדם עדיין מכוסה בגאווה ויהירות ופניו עדיין לגזענות. ללמדינו לרדת מצמרות העצים עליהם טיפסנו ולהתחבר מחדש לאדמה ולשורשים (לאדם שבנו ולאבות אבותינו)
בעלי הכנף המוזכרים בפרשה מלמדים אותנו שראשי המדינות יערבו זה לזה באמצעות מטוסים שיעבירו הצלה ממדינה למדינה.
ב 1.1 (א׳ בניסן) נח הסיר את מכסה התיבה וראה שהמים יבשו על פני האדמה. הפירוש – בלימה בהתפשטות המבול ובחודש השני בשבעה ועשרים לחודש יבשה הארץ (27.2) שלח נח את היונה וזו כבר לא שבה. הבין נח ש-קלו המים מעל פני האדמה וניתן לצאת מהתיבה.
27.2 על פי לוח השנה העברית
ב- כ״ז באייר נוכל לצאת מהבידוד ונעשה זאת בהדרגתיות. כפי שנח בדק את היציאה מהתיבה בהדרגתיות.
בהמשך הפרשה מסופר על תקופת מגדל בבל, בה כמו בתקופתינו בונים מגדלים שמגיעים לשמיים והארץ שפה אחת ודברים אחדים. הפירוש- העולם כולו מדבר בשפת המחשבים, אפליקציות וטלפונים חכמים ומעט מאוד שיחוח בין אישי מלב אל לב.
תקופת המבול ומגדל בבל באה ללמדינו במהלך חג הפורים ופסח, להוריד את המסיכות השקריות שעטינו על עצמינו ולצאת מעבדות לה היינו כנתינים סביב השעון.. לחירות אמתית וערכית. להעמיק ולטפח את שורשינו ולחדול מלהתנהל בעולם כעץ השתול על פלגי מים. להתחבר לעצמינו מחדש ולדבר בשפתינו המקורית. להחיות אהבה וערבות הדדית במעגלים האינטימיים שלנו ובמעגלים הרחבים המחברים אותנו אל העולם כולו.
המבול החל כשנח היה בן 600 והסתיים כעבור שנה כשנח היה בן 601, ללמדינו שהעולם יתגבר על המשבר העולמי הזה לפי הלוח היולייני העולמי – עד ה-27.2.2021 התאריך בו על פי הפרשה הופיעה אות הברית – הקשת בענן. מובטח לנו שעיני העולם כולו יהיו נשואות בהערכה ובכבוד גדול אל ישראל וירושלים.
שבע״ה יהיה לכולנו בשיבה טובה ומכבדת ובשיבה נעימה ומבורכת למקור.
בבריאות, נסים ונפלאות
לקט עצות
לדרך חיים שמחה ומאשירה
נתינה מ(עצ)מינו לאחרים, יש בה להצמיח בנו פרי עץ החיים ולהשביחנו מעץ השדה לעץ מניב – ארזה מאור ניצן